وزن مخصوص محلول اشباع آمونیاک 0/88 گرم بر سانتیمتر مکعب است. گاز آمونیاک قابل افروزش و حدود اشتعالش ۱۶-۲۵ درصد حجمی گاز آمونیاک در هوا است. حضور مواد نفتی و دیگر مواد افروختنی خطر آتشگیری را افزایش می‌دهد.
آمونیاک گازی است بی رنگ، با مزهٔ فوق العاده تند و زننده که اشک‌آور و خفه کننده است. گاز آمونیاک از هوا سبک تر بوده و به سهولت به مایع تبدیل می‌شود. آمونیاک
کاساوا ریشه های بزرگ پر از نشاسته ای برای رشد خود فراهم میکند که حاوی نزدیک به حداکثر غلظت نشاسته بر اساس وزن خشک در میان محصولات غذایی می باشد . ریشه های تازه حاوی حدود سی درصد نشاسته و مقدار کمی پروتئین می باشد . ریشه های بسیار شبیه به سیب زمینی را تولید می کن.
نشاسته کاساوا سومین منبع بزرگ کربوهیدرات ها برای انسان در جهان به شمار می رود و محصولی کم هزینه برای جمعیت ساکن در مناطق مرطوب استوایی است .
کاساوا ریشه های بزرگ پر از نشاسته ای برای رشد خود فراهم میکند که حاوی نزدیک به حداکثر غلظت نشاسته بر اساس وزن خشک در میان محصولات غذایی می باشد . ریشه های تازه حاوی حدود سی درصد نشاسته و مقدار کمی پروتئین می باشد . ریشه های بسیار شبیه به سیب زمینی را تولید می کن
این ماده به طور طبیعی در کره و بعضی از انواع پنیر وجود دارد پروپـیـونـات کلـسیـم آنتی باکتریال و ضد کپک بوده و بر روی باکتری بسیار موثر میـبـاشد و در ضمن بـعـنـوان نگهدارنده طیف وسیعی از bacillus subtilis از نوع باکتری ها و کپک ها را کنترل مـیـکـند و در غلظت پایین مورد استفاده قرار گرفته و براحتی در آب حل می گردد.
شکل ظاهری این ترکیب، جامد بلوری سفید است.یک نوع افزودنی غذایی است که به عنوان نگهدارنده مواد غذایی و مواد خوراکی مورد استفاده قرار میگیرد. پروپیونات کلسیم در تولید نان ، کیک ، کلوچه و تولید انواع محصولات آردی مورد استفاده قرار میگیرد البته برخی از تولید کنندگان لبنی نیز در تولید محصول خود از پروپیونات کلسیم استفاده مینمایند .